Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde, okullarda diyabetli öğrenciler için daha güvenli ve sağlıklı bir eğitim ortamı oluşturulması amacıyla "Tip 1 Diyabet ve Okulda Sağlık" eğitim programı gerçekleştirildi. Şehit Fazıl Gürs İmam Hatip Ortaokulu Konferans Salonu'nda düzenlenen programa, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Kazım Çoban, rehber öğretmenler ve okul sağlık hemşireleri katıldı.

Adıyaman Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Endokrinolojisi Uzmanı Dr. Nurdan Yıldırım Acar tarafından verilen eğitimde, Tip 1 diyabetin okul çağındaki çocuklar üzerindeki etkileri, acil durumlarda uygulanması gereken doğru müdahale yöntemleri, kan şekeri takibi ile öğrencilere yönelik destekleyici yaklaşımlar hakkında bilgi verildi.

Programda, diyabetli öğrencilerin eğitim hayatlarını güvenli ve sağlıklı bir şekilde sürdürebilmeleri için okul personelinin bilgi ve farkındalık düzeyinin artırılmasının önemi vurgulandı.
Kaynak : PERRE



















